Oratorica — centru de studiere a limbilor europene, activitatea căruia este orientată către rezultatele studenților.

Cursuri de limbi străine pentru copii și adulți:

Învățăm o limbă străină: sfaturile unui profesionist6

Învățăm o limbă străină: sfaturile unui profesionist

Cum să nu ne rătăcim într-o mulțime de oferte dacă dorim să studiem o limbă străină? De ce este mai bine să faci lecții sub călăuza unui profesor, și nu de sine stătător? Și, cum procedăm, dacă toată familia, inclusiv copiii, trebuie să învețe o limbă străină?

Pentru a afla răspuns la aceste și multe alte întrebări, am mers la centrul de limbi străine "Lexicon-Clasic" — instituție care în acest an va marca 15 ani de activitate! Secretul succesului centrului de limbi moderne, nu constă doar în principiile fundamentale de activitate — profesionalism și orientarea spre obținerea celor mai înalte rezultate — dar într-o gestionare corectă. Directorul și fondatorul centrului "Lexicon-Clasic", Valentina Șteflea — nu este doar profesor cu literă mare și o persoană devotată cu toată sinceritatea profesiei sale, ci și un antreprenor de succes, care nu se teme să facă un pas înainte pentru a atinge noi obiective. Să discuți cu dumneaei este atât de interesant, încât uiți totalmente de timp.

Doamna Valentina, uneori se crează impresia că astăzi să înveți o limbă străină este ușor: stai acasă într-un fotoliu confortabil și studiezi, să zicem, engleza — profitând de trainingurile gratuite de pe Internet.

Este doar o aparență. De fapt, să înveți o limbă străină fără profesor, fără a comunica cu acesta este imposibil. Mai mult decât atât, forma cea mai productivă de studiere este în grupuri cu un număr de patru, cinci, opt persoane. Fiecare este diferit, și doar un profesor, care are în spate o experiență practică de neprețuit, poate ajuta studentul să posede o limbă străină. Doar procesul de studii necesită mult efort, timp și muncă. Eu, personal, când învățam la universitate, mă ocupam câte opt ore pe zi — deoarece, altfel, este imposibil să înveți o limbă străină.

O altă formă de instruire — grupele corporative, cu deplasarea profesorului la locul de muncă a audienților. În asemenea grupe, rezultatul se obține destul de ușor, pentru că există o disciplină corporativă. Studierea, de regulă, începe cu elementele de bază și continuă până la cel mai înalt nivel de cunoaștere a limbii străine. În grupele obișnuite, lucrurile stau puțin altfel: nu toți studenții înțeleg că studierea unei limbi străine reprezintă o muncă permanentă, zilnică.

Atunci când decizia a fost luată, potențialul student începe să caute printre numeroasele opțiuni, ceea ce i s-ar potrivi anume lui. După ce criterii trebuie să se orienteze?

Cred că este foarte importantă prima convorbire telefonică. Când o persoană sună la un centru de limbi moderne și adresează anumite întrebări. Și el vrea și trebuie să obțină răspunsuri cât mai informative și exhaustive. Să simtă că anume aici, în acest centru, vor să-l ajute să studieze o limbă străină. Că este așteptat de cadre didactice calificate, competente, care în mod regulat fac stagii, cursuri de perfecționare. Și, bineînțeles, destul de importantă este lecția introductivă gratuită — care, spre exemplu, în centrul nostru este obligatorie — când persoana intră în sala de clasă, urmărește cum se desfășoară lecția, cum lucrează studenții. Un client potențial trebuie să vadă cine și cum îl va instrui. Să cântărească toate argumentele "pro" și "contra", și doar după aceasta să se înscrie la cursuri.

Semnificație sporită are publicitatea competentă și eficientă, dar nu mai puțin importantă este și opinia oamenilor, comentariile studenților, rezultatele obținute.

Ați vorbit despre cadrele didactice și m-am gândit — cât de important e să găsești un profesor potrivit.

Dat fiind faptul că am o experiență în pedagogie mai mare de 30 de ani, pot afirma că dacă la lecție este interesant, rezultă că contactul între profesor și student a fost stabilit. Bineînțeles, pentru un profesor sunt foarte importanți asemenea factori, precum mimica, aspectul exterior, capacitatea de a se abține în anumite situații, abilitatea de a demonstra tact, amabilitate. Suntem cu toții diferiți: și cei care studiază, și cei care predau. Un profesor competent și profesionist nu poate rămâne neobservat.

De cât timp este nevoie în realitate pentru studierea unei limbi străine, să zicem, de la zero? Unu, doi, trei ani?

La "Lexicon-Clasic" — de 16 luni. Dacă studiezi limba de la zero, patru nivele, a câte patru luni. Este mai mult decât real, cu condiția că studentul va avea o atitudine serioasă față de procesul de studiere: va efectua temele pentru acasă, va fi prezent cu regularitate la lecții, la urma urmei — va învăța. Doar, frecvent se întâmplă în felul următor: studenții vin la lecții și cred că este ușor — 1,5 ore și atât. Mai mult nu au de făcut nimic. Este o greșeală foarte periculoasă pentru un student.

Cum poate fi determinat corect nivelul de cunoaștere a unei limbi străine, dacă acesta nu este chiar nul?

Cea mai obiectivă metodă — testarea. Aceasta permite de a determina fără greș ce competențe lingvistice are viitorul student, unde întâmpină dificultăți; care este baza cunoștințelor sale. Da, acum sunt foarte multe metode de predare dezvoltate și aplicate cu succes, și este foarte bine dacă acestea sunt utilizate în practică.Cu toate acestea, cunoașterea unei limbi străine se bazează pe fundamentul clasic, pe care îl poate oferi profesorul. Apropo, prin aceasta și sunt valoroase cursurile predate de un profesor "viu". Cunoașterea structurilor gramaticale corecte ale limbii niciodată nu vă vor permite să vă îndoiți de faptul că utilizați corect o anumită formă a cuvântului, structura lexicală.

Și dacă nivelul de cunoaștere a limbii deja este destul de înalt?

Să zicem așa: în cadrul centrului nostru sunt 4-5 niveluri — nu este vorba doar de abilitatea de a vorbi, ci și de a auzi limba străină, de a înțelege ce se vorbește la televizor, radio, la telefon. Activități de audiție sunt la toate etapele de studiere, la fel ca și discuții în grup asupra textelor. Dar recunoașterea caracteristicilor individuale ale vorbitorului devine o realitate pentru cei, ce studiază limba o perioadă destul de îndelungată. Gramatica unei limbi — reprezintă pânza cunoștințelor. Pe aceasta se bazează lexicul — vocabularul obligatoriu. Este necesar să înveți cuvinte noi, cu cât mai multe, cu atât mai bine. Texte, poezii pe de rost. Este o muncă destul de grea, care necesită eforturi. Și doar după ce stăpânești etapa inițială, te poți mișca mai departe, la nivelurile dificile.

Atunci când vorbeam despre utilitatea grupelor cu număr redus de studenți, mi-a venit în cap ideea că o grupă perfectă în acest sens ar putea fi familia: mama, tata, copilul. Dar, probabil, este imposibil — să înveți limba într-o asemenea grupă.

Ba este chiar foarte posibil, și acestea nu sunt doar vorbe neîntemeiate: există practică în acest sens. Avantajul grupelor "Familie" constă în faptul că abilitățile de comunicare într-o limbă străină se prelucrează în permanență, doar familia își efectuează împreună temele pentru acasă, părinții acasă încearcă să vorbească în limba pe care o studiază, îi atrag astfel și pe copii. Iar comunicarea este foarte importantă! În afară de aceasta, disciplina într-o grupă de "familie" este mai înaltă, lecțiile în felul lor sunt mai interesante. Există și un fel de concurență.

De la ce vârstă copiii pot merge la cursuri de studiere a unei limbi străine? În general, există anumite limite de vârstă?

Cât privește vârsta maximă — nu există limite. În practica mea, am avut studenți și de 60-70 de ani. Studierea unei limbi străine le-a adus doar beneficii. Acum nu este o problemă să vizionezi un film, să zicem, în limba engleză, franceză, italiană. Să procuri o carte într-o limbă străină. Să găsești o informație interesantă în internet. Vrei să înveți o limbă străine? Trebuie să încerci! Dacă e să vorbim despre copii, atunci totul depinde de posibilitățile existente în cadrul centrului de limbi moderne. La "Lexicon-Clasic" copiii pot veni de la 12 ani. Însă, părinții își pot pregăti copiii pentru studierea unei limbi străine încă de la o vârstă fragedă: pe scară largă sunt disponibile diferite materiale demonstrative cu denumiri de plante, animale, obiecte, fenomene și așa mai departe — în diferite limbi. Sunt desene animate, programe de dezvoltare timpurie. În general, pe lângă limba maternă, copilul mai poate învăța cu ușurință încă două-trei limbi.

Care limbi sunt preferate de studenții dumneavoastră? La finisarea cursurilor, ei pot susține, să zicem, testul TOEFL?

După popularitate, primele trei limbi sunt engleza, germana, franceza. Bineînțeles, limba romănă și limba rusă. Foarte solicitate sunt italiana și spaniola. În ultimul timp, în mod activ sunt studiate limbile turcă și cehă.

Cât privește testele, precum este TOEFL — iar acestea sunt destule — oricare test de asemenea tip necesită în primul rând o cunoaștere foarte bună a limbii. Anume aceste cunoștinte deschid ușa susținerii cu succes a oricărui examen.

Sursa: Интернет-портал Semia.md
Îmi place

Dacă ați observat o greșeală sau o inexactitate în text anunțați-ne.

Comentariul dvs.

Dacă tema abordată v-a trezit interes, puteți să, lăsați un comentariu

Parteneri noi

InvitedPapersH

Teme populare a rubricii «Educația și munca»

Articole populare a rubricii «Educația și munca»